operation

Lilypie Angel and Memorial tickers

thanx for follow me...

Sunday, December 30, 2012

hari-hari cerita KIAMAT!!

Assalamualaikum w.b.t  "tak jawab dosa kalau jawab sayang" tau tak trademark siapa ni?? ni la trademark Maria Elena lah...hahaha... tahniah la dia dah bernikah dengan Asfirdaus tu. ok ok... harini bukan nak cerita pasal isteri orang tu, tp nk cakap pasal cerita yang gila hangat sekarang ni kate ko...


kiamat sana kiamat sini...meh belajar sikit pasal kiamat...
kiamat ialah rukun iman yang ke-5 (wajib percaya bagi umat islam tau).
Maksud kiamat dari segi bahasa bermaksud kebangkitan. 
Menurut istilah syarak kiamat bermaksud hari berlakunya kehancuran seluruh alam dan diikuti dengan manusia dibangkitkan semula.
kiamat terbahagi kepada dua iaitu kiamat kecil dan kiamat besar. 
kiamat kecil bermaksud kematian manakala kiamat besar pula bermaksud kehancuran seluruh alam.
tanda-tanda kiamat boleh baca kat sini: http://ms.wikipedia.org/wiki/Tanda-tanda_kiamat_besar

sekarang ni banyak pulak yang nak meramal bila kiamat...
1. bangsa Sumeria
katanya planet Nibiru akan melanggar bumi pada may 2003 ,
tapi xde ape-apa yang berlaku...

2. kaum maya
karlender kaum maya berakhir pada 12 disember 2012 yg menyebabkan kiamat,
tapi masih tiada perubahan...

3. pihak NASA
menjangkakan akan berlaku fenomena bumi akan gelap selama 3 hari iaitu bermula pada 23, 24 dan 25 Disember 2012, tp xde la gelap...masih ada cahaya bila siang...

4. kumpulan The Sword of God Brotherhood
muncul pula sekumpulan pengikut ajaran sesasat ni yang mendakwa, ia akan berlaku pada 1 Januari 2017... xtau la lepas ni ape pulak...

haih... semua orang nk jadi peramal kan...
kiamat ni rahsia Allah... lagipun dalam al-Quran ada tertulis tentang ciri-ciri kiamat...
tanda-tanda pon boleh kita ketahui melaluinya...

P/S : rasanya tidak perlu kita mendengar spekulasi tentang kiamat ni sebaliknya kita teruskan beribadah kepada yang maha Esa...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

Pelawat-pelawat