operation

Lilypie Angel and Memorial tickers

thanx for follow me...

Thursday, October 25, 2012

The Making Of LEMANG (part 2)


selamat pagi pembaca-pembaca sekalian... tiba-tiba balik kampung dapat berita tak baik pula sebab ade buluh yang dah diambil orang...siot sungguh perangai mereka itu... hari ni da masuk hari ke5 buluh lemang tu terendam tp masih segar...x sabar nak membakar lemang...hehehe...




bahan-bahan utama: pulut & santan dan garam

jagung ni bahan tambahan je...tiba-tiba maksu rase nak buat lemang jagung...

masukkan daun pisang ke dalam buluh...

campur pulut dan jagung...

masukkan adunan kedalam buluh yang dah siap...

masa untuk bakar lemang... ^_^

ade kemalangan sket kat aku time ni...-..-"

lemang yang dah siap dibakar...

aduhai... malang sungguh bila jari melecur bakar lemang ni akibat sambut lemang nak terjatuh...
naik merah hampir semua jari, edih nye x payah cakap la...tp tetap pus hati...hehehe...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

Pelawat-pelawat