Tips untuk membuat blog yang cantik

macam tak kene je nk post pasal cantikkan blog ni...padahal blog sendiri da hampeh... takpe la kan, semoga orang yang baca dapat idea untuk hias blog dorang sudah...

are you ready?? 
jemput membaca...


Tak kisahlah anda menulis blog untuk perniagaan atau keseronokan, sekarang ialah masa untuk meningkatkan web anda ke peringkat seterusnya. Media sosial membuat blog anda lebih dapat dilihat dan indah dari biasa.

Sebenarnya anda tidak perlu menjadi seorang pereka atau seorang pengatur cara untuk menjadikan blog kelihatan cantik, tetapi anda perlu tahu di mana untuk mencari sumber-sumber yang sesuai , dan bagaimana untuk mengatur reka bentuk blog anda dengan temanya.

Belaja bahasa web (HTML, PHP, JAVAScript and etc)


Untuk mereka yang minat design(dengan izin) blog mengikut citarasa sendiri boleh lah belajar HTML ni...untuk permulaan anda boleh memasuki laman sesawang W3School. w3school kawasan yang menyediakan kelas bebas pembinaan web. Tutorial HTML memahami bagaimana tags, text formatting, dan embedding berfungsi.

Dapatkan Template yang sesuai

Ini penting untuk anda memilih bentuk dan design "ready made"(dengan izin) yang anda minati untuk anda gunakan.

Kalau background blog korang tuh semak-semak dengan animated siap warna-warni lagi tu.. tak ke memeningkan kepala bloggers yang masuk ke blog korang tu? -Lyssa
itu kata2 hikmah dari lissa(sory ye lisa, pinjam kata-kata tu kejap). selain layout(dengan izin) warna juga memainkan peranan yang penting dalam mencantikkan blog. penggunaan warna yang terlalu banyak akan menjadikan blog anda nampak terlalu berserabut.Untuk mendapatkan blog yang teramat gempak anda boleh menggunakan flash.

Dibawah ini ada contoh template/theme/layout yang percuma dan berbayar mengikut perkhidmatan blog yang anda langgani.

WordPress

WordPress Theme Directory
Free WordPress Themes

Blogger

Deluxe Templates
btemplates.com

Tumblr

Tumblr Theme Garden
a
 
 kalau nak lagi pasal mencantik kan blog ni boleh terjah blog Lyssasecret «tekan

You Might Also Like

0 rungutan

thanx for follow me...

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...